2016-05-04 11:09:14

Trgovačka posla s decimalnim brojevima

   Kako prepoznati decimalni broj i na koju ga decimalu zaokružiti? Samo je jedno od pitanja na koje su odgovor tražili učenici 5. razreda Osnovne škole Draškovec na satu matematike. Primjenu matematike u svakodnevnom životu najprije su probali u razredu, a zatim u trgovini. Učenici su izrezivali iste artikle iz različitih propagandnih letaka i uspoređivali cijene. Na opće oduševljenje svoje su znanje stečeno u razredu mogli primijeniti u konkretnim situacijama i to u obližnjoj trgovini.

   Uspoređivali su i pisali cijene pojedinih artikala i zbrajali ih kako bi znali koliko je novaca potrebno imati na blagajni. Učenici su u trgovini radili u grupama, svaka sa svojim specifičnim zadatkom. Svaka je grupa obavila kupovinu, a na veselje učenika i učiteljice Željke Štampar Zamuda, svi su se počastili kupljenim. Hoće li imati dovoljno novaca za one stvari koje su planirali kupiti? Za to je potrebno znati zaokruživati, ali i pravilno zbrajati decimalne brojeve. Cijena od 5,69 kuna je manja od 5,99 kuna, a za iste proizvode, nećemo platiti isto u različitim dućanima jer im cijene nisu iste. Kupovina većeg pakiranja ponekad donosi i uštedu. Sve su to stvari koje smo saznali.

   No, kako novčanice sve manje koristimo, a sve više kartice to ne znači da ne moramo znati  zbrajati i oduzimati decimalne brojeve. Da ne odemo ''u minus''…., ali o tome tek u 6. razredu. I na kraju moramo izraziti zahvalu dragim tetama prodavačicama koje su nam izašle u susret.

Tekst i fotografije: Željka Štampar Zamuda, učiteljica matematike


Osnovna škola Draškovec